Aku mahu mereka melihat aku sebagai manusia yang berjaya .

Wednesday, August 21, 2013

bulan

putus cinta 

Cahaya dari bulan . 
Terang silau. 
Menyuluhku yang dalam mamai rindukan kau .
Bulan itu sahabatku . 
Sahabat yang menakutkan. 
Melimpahkan cahaya dari Tuhan. 
Tergantung . 
Aku fikir bagaimana jika dia jatuh menimpaku .
Mungkin aku akan sedar..
"Jangan terlalu ralit melihat aku." kata bulan.
"Aku bukan milik kau, bukan juga milik mereka."
Adakah perasaan dia tergantung seperti bulan?
atau diakah bulan itu?
Dari jauh cantik dipandang susah digapai dipegang diraba?
Sampai bila?
Bukankankah bulan itu tergantung sejak dulu?
Mana mungkin bulan itu datang kepadaku .
Jangan kau jadi bulan .
Aku tak mampu hanya melihat kau dari jauh...
izinkan aku jejak tapak kakiku.
Biar kekal pada bulan . Sampai bila-bila .

Atau..
Aku biarkan bulan tergantung? biarlah. Bila kau muncul pandanglah ke bawah.. aku ada melihatmu... dari jauh. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...