Aku mahu mereka melihat aku sebagai manusia yang berjaya .

Tuesday, July 9, 2013

Kehidupan di bumi

housemate baru .

Aku dan kawan yang aku suka baru pulang dari mydin. Balik naik bas. Sampai je rumah then masuk rumah. Relax atas sofa.

Ada housemate tiga orang baru balik jugak. Mana merayap? aku tak kisah.
Aku jengukkan kepala. Farah depan pintu. Usha jugak. Exicited atau nak menunjuk awak ada bf naik moto dik?

Tak kisah. Aku dan Farah relax atas sofa macam biasa.
Pintu dikuak..

Perhh.. over excited. Azieqkah Naqibah? ok her name. Aku yang jahat masuk bilik dorang time depa takdak. Aku baru tahu nama mereka.

Si  zieqa naik tangga hentak-hentak kaki. Memberontak ya dik?
Aku sound

" Naik tangga slow-slow x boleh. Macam tangga bapak kau punya plak. "

Betapa kurang ajarnya aku untuk orang yang kurang ajar..
Kawan aku Farah angguk-angguk .

Dia bersetuju dengan cara aku. Bukan sekali mereka menguji kesabaran. Aku sabar. Kata Farah kalau kita sabar Malaikat ada je tengah tengok kita. " Sabarnya dia.." Malaikat berkata..

Tapi sabar aku sikit je. Tak banyak, lalu para Malaikat meninggalkan aku..
Cukup sampai sini. Aku akan kick out mereka bertiga.

Supaya aku dapat menjaga sabar aku, Supaya aku jauh dari membuat dosa sesama manusia .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...