Aku mahu mereka melihat aku sebagai manusia yang berjaya .

Tuesday, October 4, 2011

Kadang-kadang seolah-olah

Hidup ni kekadang tak menjanjikan apa-apa bagi aku. 
Hidup je selagi dapat hidup. Sepeti tak ada arah tujuan. Apa yang aku nak dalam hidup.  Apa yang aku kejarkan. Apa yang aku rasakan. Seolah-olah di awangan. 
Pegang tak dapat. Rasa tak rasa. 
kadang-kadang hati ni susah nak duga. 
Rasa sayang.. rasa ego.. rasa marah.. rasa sedih.. kadang-kadang takut kehilangan diri sendiri.. 
mana aku yang dulu.. mana aku yang sekarang.. keliru..
Takut yang aku rasa sekarang seolah-olah menghimpit aku.
 Aku beritahu diri sendiri.. ''Aku dah dewasa'' 
aku perlu hadapi semua ni. Walaupun sendiri tak dibantu sesiapa.
 Walaupun ada dia yang selalu ada. 
Kadang-kadang rindu tu datang bertimpa-timpa.. 
seolah-olah sayang aku sampai aku takut kehilangan dia. 
Seolah-olah aku tak boleh hidup tak ada dia.
 Nak je ada dia depan mata. 
Yang boleh aku pandang lama-lama. 
Yang boleh aku nampak mata dia yang memandang aku. 
Kadang-kadang sayang aku sampai aku takut kehilangan dia. 
 Rindu walau tiap hari jumpa. bertentang mata.
 berkongsi rasa sayang dan cinta.. 




k bye!

6 comments:

Anisa Hang Tuah said...

hadapi dengan senyuman.

budakhitam said...

senyum je. hihihi

aleen aiden said...

kadang2 saya juga 'lost' ada waktunya. :)

budakhitam said...

kan kan kan.. :)

C i k P i p i T e m b a m said...

chill ok... hidup ni mcmnih la.. nak x nak kene hadapi jugak..

✿nurfaiezahbisman✿ said...

relax suda . . semua kena hadapi dgn tenang tau :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...