Aku mahu mereka melihat aku sebagai manusia yang berjaya .

Saturday, April 2, 2011

tolong jangan baca !! ini tulisan comot

pagi ! hari ini aku kembali untok menaip sepatah ribu  huruf.. dah lama x jenguk blog ! ak rindu !
entah kenapa perasan ak x macam dulu.Dulu tiap hari tgok blog.. smpai org laen naik muak tgok ak dengan blog.. ehh ! pasal la.. nothing to story.. tp banyak benda nk diluahkan..pasal hidup pasal kolej..pasal family pasal kawen.. cettt ! 
minggu ni ak bz giler. mcm2 kena buat. tapi ak masih keluar dating ! eh itu perlu.. bak kata dia untok caj! haha. rindu dia. :) walaupon tiap hari jumpa.:P

dah lama x balik kedah.. aku rindu ! rindu mak.. rindu ayah! rindu adik! rindu atilia.. rindu nk masak kasi adik n atilia makan.. pastu aku tanya.. sedap x ?? 
adik n atilia mesti cakap sedap.. hihihi 
memang la.. aku yang masak kan?kah kah kah *gelak kuat2
aku rindu kucing! KURAP nama dia.sihatkah? tapi bila ak balik ak xderla amik kisah pon pasal kurap tu.. 
kesianya kurap.dah setahun 4 bulan dia kat rumah sejak 1.1.2010.. walau xder saper sayang kat dia.Sebab dia  kurap kan..
tapi dia setia! aku sayang dia!
hidup ak kat sini makin tertekan.. tapi bak kata seseorang.. 
''....banyakkanlah berlapang dada....'' amin~~
aku cuba.. 
grrrrr...x kira!! ak nak story gak kenapa mengapa hati ak macam sempit...
ermmm
RAMAI X SUKA AKU KAT SINI....
pertama: pakcik bas
kedua:pakcik guard hostel
ketiga:pakcik guard Melaka Central
keempat:pakcik penyelia hostel
kelima: pakcik penyelia hostel 2

perasan x? perasan x?
kenapa semuanya dari golongan pakcik2??
huuhhhh ! pakcik2 tu memang x suka aku!
peduli apa aku!
lantak ar...
cehhhh tengok tengok
napak sangat ak x hormat orang tua KAN?sedikit rude... kan kan kan...
yang aku x paham dengan pakcik2 no 1.. no 2 plak ak tahu salah aku..
pakcik no3 no4 n no5 memang buat hidup aku macam penjenayah ! 
*sila rujuk atas untok tahu pakcik no1-no 5*

 nak tahu kenapa ???


to be continue............

*(''....sebenarnya ramai lg x suka aku... siapalah aku di mata mereka... hanya insan ''kerdil'' x tahu apa2... sering ditindas dan dipergunakan demi kepentingan peribadi...kerana diri aku bukanlah luar biasa..
maaf... ak sebenarnya x pandai jaga diri... please awk... jaga saya.. :(....''_)
*ayat tacing 
bluekkkkk...


ada lagi benda ak nak story...cerita bermula 6 november 2010 sampai 3april 2011..iaitu hari ini.. ! yah hari lahirnya seorang wanita yang melahirkan seorang lelaki berumur 22 tahun. aper tue? heppy besday makcik! :)
ya.. aku mengaku aku sayangkan lelaki  yang dilahirkan wanita itu. tabahnya beliau membesarkan lelaki degil itu sampai sekarang.Lelaki yang dulu aku pandang x nampak.. lelaki yang aku bisu tak dengar.. lelaki yang aku x tahu rupa2nya ada..
ada kat sini... *sila letak tangan kat dada..
serius x sangka..
 ya tuhan.. tetapkan hati aku
tetapkan hati dia..
tetapkan hati kami 
terima kekurangan dia
terima kekurangan aku sampai bila bila pon..
*ikrar... INSYAALLAH KALI NIE AKU JANJI..
terima kasih makcik sebab lahirkan dia. 
lepas ni atiqah nk jaga dia. :P

walau awk kurus
walau awk x rambut cacak
walau awk pendek *sy lg pendek +gemok 
walau awk pakai seluar lubang2
kasut carik
baju comot
kuat makan
kuat tido
kuat angkat orang
kuat kalahkan org gusti tangan
kuat maen games car town milionare city malah games counter strike skali pon
ataupon awk degil x dengar cakap 
ataupon awk marah sy chat dengan momo
satu jer mesti awk tahu
ORANG TETAP SAYANG AWK...
*idif dengan idifaa mesti tengah senyum sekarang..
*5 years kemudian : idif idifaa pon x suka papa merokok.. please papa.. we need fresh air !

OKEH enough iqah... next story...:)

ari nie 3 april.. sedia maklum besday mak dia.. esok besday ayah aku pulak.. rindu kat ayah..
E P Y BESDAY A Y A H ! SEMOGA 49 TAHUN AYAH LEBEH BERMAKNA!!
x selalu ak story sal ayah aku.. macam biasa ayah aku lelaki...ada misai mcam a.galak gerak khas..
ayah aku suka tegok Tv 1 n Tv 2.. tv 3789 dia x suka.. sejak tv satu g rosak aku akak atilia n adik selalu berebut dengan ayah... ayah nk tegok bola.. aku nk tengok korea.. masa ni la berlaku gusti antara aku dengan ayah.. biasanya ayah aku mesti kalah ! hahaha
bukti aku ni seorang yang kuat kan?? hahaha
*xderlah.. sbb ayah aku kan ayah.. ermmm tima kaseh ayah. :)
semoga mak n ayah kekal bahagia.
tunggu anak mak n ayah  nie kasi mak yah duet juta juta.. amin~~


okeh : sambung balik kenapa pakcik2 tu x suka aku...
pakcik bas:dulu setiap kali naek bas nk g kolej kalo turun bas mesti say ... terima kasih pakcik...
pakcik tu mesti jawab SAMA-SAMA...
tapi sejak 2 bulan lepas setiap kali aku turun bas ak cakap terima kaseh dia dah x cakap sama2.. tapi dekat orang sebelom aku n selepas aku boley pulak dia cakap sama-sama..
maaf ini bukan aku tuduh2.. 2 bulan aku siasat! memang betol kat aku sorang jer dia x cakap sama-sama  WALAU AKU IALAH ORANG TERAKHIR TURUN BAS ! ada yang x kena di situ... tapi ak x tahu apa punca...apa salah aku?? yangaku tahu tiap hari aku naik bas turun bas  g kelas..MENTAL kowt pakcik tu..tgok aku segak sangat.. ha!! kan aku dah kurang ajar.. !dan penyelesaiannya..
AKU XKAN UCAP TERIMA KASEH LAGI.. !!

pakcik guard hostel:yang nie dia x suka aku sebab aku keluar ari tue..dia marah aku sebab aku keluar jejalan dengan 'dia'.
maaf pakcik.. ini life saya.. saya ada hak nk keluar dengan sape2 pon... pakcik x boleh halang saya selagi saya tahu apa saya buat... ha kan dah napak ketara aku x suka orang menyibuk hal aku.. !
so len kali jangan nk sibuk2.. 
penyelesaiannya: aku akan buat x kenal dengan pakcik nie.. bila mntak balik pas hostel ak akan cakap lembut2 macam xder apa2 yang berlaku.. pakcik tu pon skang x cakap banyak.. dia terus jer bagi dan aku pon blah! yang pasti terima kasih pakcik ak tetap cakap.:)

okeh lastly: pakcik guard MC.& penyelia hostel 1 &2 
DIORANG NIE SEBAB AKU X LUKIS2 POTRET YANG DIORANG SURUH! 
BUKAN XNAK..
TAPI AKU SANGAT  BUZY... DAN YANG PALING UTAMA AKU MALAZ! 
penyelesaiannya:AKU AKAN LARI N MENYOROKKAN MUKA BILA NAPAK PAKCIK2 NIE.. KAN DAH NAPAK AKU NI MACAM PENJENAYAH.. 
mintak maaf pakcik2 sekalian.. suatu hari nanti saya pasti lukis untok pakcik.. :)

okeh sekian saja untok hari ini.. 
a
t
a
-___-''

2 comments:

Sab Buenoo said...

lama nye tak update. :)

kita punya lah tunggu nak tau cerite2 dia. ehehe. :">

sayang oranglidi.dot said...

hihihi.. buzy la sab.asimen bnyak. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...