Aku mahu mereka melihat aku sebagai manusia yang berjaya .

Friday, November 5, 2010

jangan suka aku.Bencilah aku!

Tuhan ak sedar ak bukan perempuan kuat.. Aku lemah.Bodoh.Hina.Aku cuba jadi terbaek..tapi ak tetap mcam nie.Ak x mampu nak berubah pon.. Tuhan kalau betol dy benci ak tolonglah gtaw dy dy ak sayang dy.Tuhan kalo betol dy x suka ak tolonglah gtaw dy ak sangat suka dy.Tuhan kalo betol dy xnak ak tolonglah gtaw dy ak sentiasa nakkan dy..Tuhan kalo betol dy nak jauh dr ak tolonglah gtaw dy ak sentiasa nakkan dy dekat an ak.. Tuhan kalo betollah dy hnya nak wat ak sedey tolonglah gtaw dy ak sentiasa gembira bila ader dy.Tuhan kalo betol dy hanya nak sakitkan ati ak tolonglah gtaw dy ak betol2 kisah..
 tolonglah gtaw dy jgn wat ak mcm tue.. tolonglah lah gtaw dy ak sakit hati.. tolonglah gtaw dy ak x kuat.. tolonglah gtaw dy ak lemah.. tolong gtaw dy pahamkan ak..Tuhan tolong... ak betol2 lemah.. ak x mampu nak hadapi nie untuk kesekian kalinya.. ak bukan perempuan kuat..ak bodoh.aku hina.Tuhan tolonglah..Tolonglah gtaw dy ak tertanya2,, kenapa dan mengapa dy nak mulakan semua nie kalo yg nie yg dy nak ak rasa..ak terkilan.. ak sedey.. ak x kuat..
"......aku nk mntk maaf la kt ko kalo sblm ni aku ada ckp bkn2 kt ko..kalo aku ckp aku syg ko ke aku rndu ko ke..aku nk wat ko calon ke..sory la..lpas ni aku xkn ckp lg kt ko 
cm tu...sorry..."
aku akan ingat nie smpai bila2.. ak xkan lupa.. ak dah kopi paste n save.sebab ak nak ingat ak xnak lupa..
"...i need to alone for a while
so kene stay lame sket la
aku nk dok sorang2 je kt sane..
byk bnde sngt dlm pale otak aku ni..
nk buang sket kt laot..
aku tension ngn sume skali yg ada kt sekeliling aku
sory.
salam..."

dan yg nie jugak..jangan bg harapan kat ak kalo kaw rasa nak sakitkan aku.. ak sedar ak bodoh.. ak ingat ape kaw cakap.
kaw cakap "... ak terlalu cepat sukakan org..." ak ingat dan ak pikir smpai sekarang... ak akan selalu fikir bnda nie di masa hadapan supaya ak x terlalu cepat sukakan org... ak menangis bla kaw cakap macam tue...tapi ak tahan..sebab ak nak jadi perempuan kuat depan kaw.. ak xnak kaw pandang ak lemah.. tapi ak hipokrit... ak cuba tp ak lemah jugak depan kaw.. lastly ak nangeh jugak depan kaw... kaw tahu aper ak rasa?? ak rasa ak perempuan paling lemah sekali... ak pernah cakap kat kaw ak nak jdi kuat... ak malu sebab ak x pernah berubah... ak x kuat sebenarnya.. 
ak perempuan yg lemah... manja dan ngada2.. tp ak still maseh mncuba jadi kuat..sebab ak xnak ditindas lg..tapi... untuk kesekian kalinya ak kecewa lg... ak ingat apa yg ak buat nie btol.. ak ingat apa yg ak bayangkan jadi kenyataan.. rupanya bayangan jugak.. gelap jer bayang2 tue.. bodohkan ak... kaw tahu?? sebab malam tue ak x boley gtaw ak sayangkan kaw.. ak sukakan kaw..sebab ak xnak jd perempuan yg TERLALU CEPAT SUKAKAN ORANG...
sebab 1 ayat tue berpuluh mskol kaw ak x angkat..berliter minyak moto kaw abes sbb cri ak.. beribu saat kaw hilang sebab buang cri org bodoh cam aku..ya ak perlukan ketenangan.. ak nak pk.. tapi kaw x kasi.. sebab kaw takut nk tiggalkan aku kat situ... ya ak ngaku ak pon takut..tapi kalo kaw bg peluang kat ak dan tggalkan ak kat pantai tu supaya aku pk mesti malam tragis tu x berlaku... kaw kena ingat aku gadis 18 tahun yg baru nk kenal dunia... fikiran ak baru nak mencuba untuk jadi matang...ak mntak maaf.. sebab sebelom kaw cakap ayat tue ak dah sukakan kaw.. macam mana ak nak hadapi tue??ak pk..sepanjang kaw cari ak malam tu ak duk dalam gelap kat satu tempat trpencil..tenang sebab ader laut depan aku..tapi x banyak dapat ak pk.. ak hnya taw menangis.. menangis...dan menangis...menangis sampai ak xley bernafas sebab hidung tersumbat...maaf sebab ak menipu.. sebenarnya aku dengar henpon ak bunyik.. ak timbus henpon dalam pasir pantai... ak timbus dalam2.. ak xnak diganggu... 
ak nak sendiri.. ak nak pk ayat kaw bg ak tue...kalolah kaw paham ak malam tue x perlu ak nak ikot kaw pegi damar suria tue..kaw pon x penin dan drop ak 'DENGAN CARA KASAR' kat tepi pntai tu... mesti dalam hati kaw....yg ak dapat agak la...msti kaw ckp... "... HA PEGI AR KAT PANTAI TU.. GEDIK SANGAT NAK DUK SOANG2..!!" ak pk mesti kaw pk cam tu kan?kaw tahu ak duk kat gelap tu smpai soang pakcik tu baling batu kat ak.. skodeng ak macam ak duk kat citu ngan laki... maner ader! ak duk soang jer kat c2..mmg sakit kena baling batu... ! aku malas cakap aper... ak terus blah dr c2.. kalo ikutkan hati ak mmg nk stay c2 jer smpai kaw xkan jumpa aku.. tp mana tahan... pakcik tue duk usha panas jer...sambel nangeh2 sbb kena bling batu n sakit ati an kaw ak bgun... lepas tue ak jalan tepi pantai sampailah kaw napak n jumpa ak...kaw cuba pujuk ak...ermm.. kalolah kaw paham ak malam tue mesti dan pasti malam tue kita dapat amik angin malam tepi pantai sambel sembang2 mcm malam 1st kaw bawak ak pegi pntai tue...dan mesti kita x overnite mlam tue kat umah makcik kaw..bukan ak x suka tido c2... tapi ak rasa AKULAH PEREMPUAN PALING X SOPAN DI DUNIA...
yelah... jam 12:30 malam seorang gadis dan lelaki bukan muhrim pegi tido umah makcik dimana mkcik kaw dah tido masa tue...selamat anak makcik kaw x tido g..boley gak teman2 ak tengok TV malam tue..malam tue mmg ak x tido.. aku tengok jer kaw tido berbungkus kat ruang tamu tue.. cam bez jer kaw tido... ak pon nak tido.. tp x boley.. xper ak tgu jer smpai pg.. bila betol2 ak asa sumer da tido bru ak bukak tudung ak... ntah bila la ak terlelap smpai pg tue ak terjaga sebab trjaga.. segannya ak pg tue Tuhan jer taw...."...alamak ak kat umah org!..." selamat kaw ader....kaw tahu ati ak sakit sangat bila kaw cakap well done.. kaw cakap lepas nie kaw x paksa ak lg... ak sedey.. kenapa kaw cakap macam tu... ak mana mampu xder kaw..serius..x tahulah kalo kaw pk ak men2..atau skang ni kaw tngah gelak guling2 golek2 pai pecah perut sbb baca entry ak kali nie! mana na taw kan... ak takot kaw pon samer mcam kawan kaw.. ya mmg bodoh bila ak pk blikmasa ak ska kawan kaw tue... betol la ckp kaw ".... AKU SAYANG TANPA KENAL DIA..." aku sangat takot sebab ak pon belom kenal kaw....lepas nie ak kena pk balik...ayat..."...
AKU SAYANG TANPA KENAL DIA..." 

tapi aku perlukan kaw.. sebab ak dapat agak kaw ikhlas... ikhlaskah kaw? kaw jer tahu atau mungkin ak tertipu....

THANK AWAK AWAK & AWAK SEBAB BCA ENTRY SAYA KALI NIE..:)

_________________________________________________
______________________________________________________
_____________________________________________
__________________________________________
__________________________________
__________________________
______________
________
___
-
Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
 memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat 
KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa
ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG 
kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
 memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi 
MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa 
CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
 memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita 
LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

~ALLAH knows BESt!~

4 comments:

Aqilah Nur said...

ape ni awak? jgn sedih2 lg ok?

sayang oranglidi.dot said...

thank sudi baca awk..
hehe
sy x sedey la.. :D tgok snyum napak gigi lg..:)

iera said...

beb..ape tajuk lgu ni? best o0o0...

sayang oranglidi.dot said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...