Aku mahu mereka melihat aku sebagai manusia yang berjaya .

Tuesday, October 19, 2010

kecantikkan yang hilang...


kisah kecantikkan yang hilang

aku maseh lg bercerita ... tapi napa?? aku nak bercerita jugak...mari membaca cerita yg diceritakan oleh ak...
satu hari ak berjalan2 di korea.. dalam berjalan2 kat negara kelahiran artis2 korea tue ak terpandang satu kawasan lapang... ak pon berjalan perlahan2 dngan mggunakan kaki aku.. kawasan tue mmg cntik.. x macam kat negara ak malaysia... mmg laen lah.. kat kawasan lapang tue xder org.. tp ada ak.. eh ada orang lah! AKU la.. aku kan orang.Ak pandang sekeliling..CANTIK! x dinafikan.. tiba2 ak teringat malaysia. Tanah air ak yg tercinta..rndunya.. lama x balik..kalolah dapat balik.. ermmm...berbalik kat kisah kawasan yg cntik tue ak gna kaki ak lagi untuk berjalan... ak tinjau2 kawasan tue.. ak pandang kiri ak pandang kanan.. YA Allah... tetiba ak menjerit! cantiknya! camtulah ak jerit... serius.. mmg cntik.. alangkah bertuahnya ak dapat jumpa kecantikan itu.. ak manusia paling bertuah.. :) kawasan tue pnuh kehijauan.. rumput berwarna hijau jelas kehijauan...ak cakap dalam hati.Ak cakap......"ak sangat bangga berada di sini....!" selepas itu ak terpandang kekembangan bunga2.. macam2 kaler.. sekali lg ak berasa bangga!.. brtuahkah ak dengan pertemuan x sengaja ini??
ak terasa bertuah..... selepas 5 ke 6 minit tiba2 ak rasa... ak tertnya2... ak x brtuah jumpa kcantikan itu!
sepatotnya bukan ak! kenapa bukan orang lain?? tetiba.... hati ak berdetik...Ya kuasa Allah.. Takdir Allah
menggerakkan kaki ak berjalan dan dengan kebesaran Allah tue la ak bertemu kecantikan itu...hati ak berkata lg... brsyukurlah dengan pertemuan itu.. walau kecantikan yang ak temui bukan milik aku.. cuma ak diberi peluang oleh Allah untuk merasai sedikit keistimewaan pertemuan aku dengan kecantikkan itu.. Ya! semua kerana Allah.ak patot brsyukur...cuma ak rasa kecewa.. kalaulah kecantikan itu boleh ak jadikan milik ak.. hak ak.. tp apakan daya.. Allah x mengizinkan.. Kata Allah tetap.. ak cuma dapat snggah dan rasai kecantikan tempat yg cntik tue hnya sekejap..kecantikan tue jauh.. kalo dy jd milik ak pon kami jauh... ak akan pulang ke malaysia.. dy di korea.. kalo dy jadi milik ak.. ak pasti akan rndukan dy.. Aku brsyukur sebab selepas nie ak xkan rndukan kecantikan tue sbb ak akn pulang ke malaysia.. ak cuma akan rndukan bila kali pertama ak bertemu dy.. walau x sngaja.. ak akan ingat itu..!masa ak bercerita cerita2 kat atas ak  maseh lg berjalan2.. kecantikan yg ak temui ini milik siapa? kenapa dy seorang?tiada orang laenkah yg sudi melihat kecantikan dy?dy terlalu smpurna.. tp mane? ak maseh tertnya2.. siapa pemiliknya...marahkah pemilik kecantikan tue kalau dapat tahu ak menceroboh kecantikan miliknya??marahkah dy?tapi xper.. kalau dy marah trpaksalah ak beritahu ak x sngaja.. walaupun ska kcantikkan milik dy tp ak xkan ambik.. tu milik dy bkan ak..ak akan pulang ke malaysia dan tinggalkan kecantikan itu.. tapi kalo ak pergi korea lg lpas nie ak akan tetap snggah kat kecantikan tue sebab ak dah suka..pemilik kecantikkan.. awak jgn marah.. sy singgah kejap jer nk tgok kecantikkan milik awak.. sy x ambik.. awk jgn risaw yer.. hehehe..kalo ader peluang jumpa pemilik kecantikkan yg cantik tue sy nak mintak izin.. sy nak selalu snggah kat kecantikkan milik awk sy nak tengok sy nak nikmati sy nak rasai...boleh x agak2 awk? sebab selepas nie sy akan slalu singgah kat korea...
mungkin tiap ari! 

dalam menikmati kecantikan sambel bercerita seperti di atas.... tiba2 ak asa dah lama ak di sini menikmati kecantikn ini.. aku perlu pulang.. pulang ke malaysia.. ak harap esok ak akan jumpa kecantikkan itu lagi...
selepas 5 jam berada di kecantikkan milik entah siapa.. ak TERKEJUT!  Ya Allah.. kenapa? mengapa?
aku nak lihat kecantikan tu lg.. TAPI.......
kecantikkan tu dah hilang...
rupa2nya aku berada di malaysia
aku mimpi rupanya..:(



















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...